Kur’an’daki Rasul ve Nebî kavramlarının birbirlerinin yerine kullanılamayacak iki ayrı kavram olduklarını anlayabilmek okul öncesi seviyede bir kavrama kabiliyeti gerektirir.
Çünkü nebî kelimesi 4 ayette resulün sıfatı olarak gelir ve bu iki kelime sıfat tamlaması oluştururlar (Araf 157,158 ve Meryem 51,54).
Bir şeyin sıfatıyla aynı şey olamayacağını ya da bir şeyin sıfatının yerine kullanılamayacağını hatta daha da komiği, bir sıfatın nitelediği isimle aynı şey olamayacağını insan konuşma çağından itibaren bilir.
Tıpkı “mavi balon” sıfat tamlamasında olduğu gibi… Her resul nebidir diyebilmek için de her balonun mavi olduğunu iddia etmek gerekir.
Hele üçüncü bir kelime bulup bununla bu iki kavramı da anlatabildiğini iddia etmek için zihinsel faaliyetlerden istifa etmiş olmak gerekir.
Peygamber kelimesi hem nebiyi hem de resulü kapsar demekle “renkli” kelimesi hem maviyi hem de balonu anlatmakta kullanılabilir demek aynı şeydir.
İslam uleması zihinsel faaliyetlerden istifa edeli uzun zaman olmuş.
Erdem Uygan
Nebi ve Resul kavramları hakkında: http://kitapveinsan.com/kurani-celiskili-gosteren-mealler/
Öneri yazı: http://kitapveinsan.com/olmayan-yer-kurana-ragmen-muslumanlar